Algemene voorwaarden voor interventieaanbieders
ARTIKEL 1 DEFINITIES
1.1 In deze Algemene Voorwaarden en alle daarmee samenhangende documenten hebben de begrippen aangeduid met een hoofdletter de hiernavolgende betekenis.
Aanbiedersovereenkomst: De tussen Partijen gesloten overeenkomst op grond waarvan Beter Verwijs de Diensten ter beschikking stelt aan Interventieaanbieder. De door beide Partijen getekende offerte samen met deze Algemene Voorwaarden vormen samen de Aanbiedersovereenkomst.
Account: Het account van Interventieaanbieder op het Platform.
Algemene Voorwaarden: Deze Algemene Voorwaarden voor Interventieaanbieders van Beter Verwijs.
Interventieovereenkomst: De overeenkomst tussen de Interventieafnemer en de Interventieaanbieder, waarin de voorwaarden en details van de door Interventieaanbieeder te leveren Leefstijlinterventie worden vastgelegd.
Content: Alle gegevens en informatie die door of namens Interventieaanbieder of Gebruikers naar het Platform worden geüpload.
Diensten: De door Beter Verwijs onder de Aanbiedersovereenkomst aan Interventieaanbieder te leveren diensten, zijnde gebruikmaking van het Platform voor het aanbieden van Leefstijlinterventies aan Interventieafnemeren.
Documentatie: Alle documentatie met betrekking tot de Diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot online bestanden, gebruikshandleidingen en/of andere soortgelijke materialen en afbeeldingen die van tijd tot tijd door Beter Verwijs aan Interventieaanbieder ter beschikking worden gesteld.
Gebruiker: Een medewerker van Interventieaanbieder of andere persoon die door Interventieaanbieder geautoriseerd is om toegang te krijgen tot het Platform en dit te gebruiken namens Interventieaanbieder.
Ingangsdatum: De ingangsdatum van de Aanbiedersovereenkomst, te weten de datum waarop Beter Verwijs Interventieaanbieder accepteert in overeenstemming met artikel 4.3.
Overmacht: Elke gebeurtenis of omstandigheid buiten elke redelijke invloed van een Partij die geheel of gedeeltelijk de uitvoering door een Partij van zijn verplichtingen uit hoofde van het Abonnement verhindert of die de uitvoering van deze verplichtingen zo moeilijk of kostbaar maakt dat deze prestaties commercieel onredelijk zouden zijn. Zonder het voorgaande te beperken, gelden de volgende situaties als Overmacht: overheidsoptreden, rellen, verstoringen, oorlog, stakingen, uitsluitingen, vertragingen, langdurig tekort aan energie of andere benodigdheden, epidemieën, vuur, overstroming, orkaan, tyfoon, aardbeving, bliksem en explosie, internetstoringen, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, (distributed) denial of service aanvallen, stroomstoringen.
Interventieaanbieder: Ieder natuurlijk of rechtspersoon met wie Beter Verwijs een Aanbiedersovereenkomst heeft gesloten of wenst te sluiten.
Interventieafnemer: Een patiënt/cliënt of ander natuurlijk persoon die door een Zorgverlener via het Platform is doorverwezen voor een Leefstijlinterventie.
Leefstijlinterventie: Een georganiseerde aanpak gericht op leefstijverbetering. Dit kan betrekking hebben op aspecten zoals voeding, lichaamsbeweging, slaapgewoonten, stressmanagement en onderliggende factoren van de leefstijl zoals eenzaamheid, geldzorgen en laaggeletterdheid. Het doel van een leefstijlinterventie is om gezond gedrag te bevorderen en te ondersteunen, wat kan bijdragen aan het voorkomen of beheersen van gezondheidsproblemen zoals hartziekten, diabetes en obesitas. Een Leefstijlinterventie(traject) kan online, telefonisch of zowel in groepsverband als in persoon plaatsvinden.
Pakket: Het door Interventieaanbieder gekozen pakket. Het gekozen Pakket bepaalt de omvang en verschillende elementen van de Diensten zoals het aantal inbegrepen gratis Verwijzingen, het aantal therapeuten dat aan de Account kan worden gekoppeld, het aantal locaties waarop Leefstijlinterventies in persoon kunnen worden aangeboden, en de Pakketprijs. De specifieke details en functionaliteiten van elk Pakket zijn te vinden in de offerte van Beter Verwijs.
Pakketprijs: De (indien van toepassing op het gekozen Pakket) jaarlijkse vergoeding die Interventieaanbieder aan Beter Verwijs betaalt voor de Diensten. De Pakketprijzen worden weergegeven in de offerte.
Partij en Partijen: Beter Verwijs en Interventieaanbieder afzonderlijk en Beter Verwijs en Interventieaanbieder gezamenlijk.
Platform: Het platform van Beter Verwijs, beschikbaar via www.beterverwijs.nl.
Zorgverlener: Een zorgprofessional die Interventieafnemeren via het Platform doorverwijst voor een Leefstijlinterventie.
Verwijsprijs: Het bedrag dat Interventieaanbieder voor elke Verwijzing aan Beter Verwijs betaalt, zoals van toepassing op het gekozen Pakket.
Verwijzing: De actie waarbij een Interventieafnemer (i) via het Platform door een Zorgverlener direct wordt verwezen naar Interventieaanbieder voor een Leefstijlinterventie, deze optie is uitsluitend beschikbaar voor stoppen-met-roken (SMR); (ii) na een verwijzing vanuit een Zorgverlener, zelf een keuze maakt voor een Interventieaanbieder via het Platform; of (iii) samen met Zorgverlener via het Platform een keuze maakt voor een Interventieaanbieder. Voor alle andere interventies, inclusief SMR, zijn alleen opties (ii) en (iii) beschikbaar.
Vertrouwelijke informatie: De Aanbiedersovereenkomst, alle Content en alle Documentatie die op het moment van openbaarmaking schriftelijk als vertrouwelijk is aangemerkt of waarvan de ontvangende Partij gezien de aard van de informatie en de omstandigheden van de openbaarmaking redelijkerwijs moet begrijpen dat deze vertrouwelijk is.
1.2 In deze Algemene Voorwaarden wordt met ‘schriftelijk’ ook bedoeld per post, e-mail en andere gebruikelijke elektronische communicatiemiddelen.
ARTIKEL 2 TOEPASSELIJKHEID ALGEMENE VOORWAARDEN
2.1 Deze Algemene Voorwaarden gelden tussen Interventieaanbieder en Beter Verwijs en zien op de door Beter Verwijs te leveren Diensten en zijn van toepassing op het gebruik van het Platform door Interventieaanbieder en haar Gebruikers.
2.2 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke Aanbiedersovereenkomst en op elke aanvraag, aanbieding of offerte daartoe.
2.3 Eventueel door Interventieaanbieder gehanteerde algemene voorwaarden zijn niet van toepassing en worden hierbij expliciet van de hand gewezen.
2.4 In de gevallen waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien, zullen Partijen een regeling naar redelijkheid treffen.
ARTIKEL 3 TOTSTANDKOMING AANBIEDERSOVEREENKOMST
3.1 De Aanbiedersovereenkomst komt tot stand op het moment van dat de offerte voor het aangaan van de Aanbiedersovereenkomst door beide Partijen is geakkordeerd. In de offerte is onder andere opgenomen welk Pakket Interventieaanbieder wenst af te nemen.
3.2 Registratie als Interventieaanbieder houdt aanvaarding en naleving in van deze Algemene Voorwaarden.
ARTIKEL 4 ACCOUNT
4.1 Iedere Interventieaanbieder is verplicht om zich via de selfonboarding pagina van het Platform te registreren voordat deze Leefstijlinterventies kan aanbieden via het Platform. Registratie vindt plaats door het invullen van een aanmeldformulier.
4.2 Om als Interventieaanbieder te kunnen handelen dient Interventieaanbieder, indien van toepassing:
4.2.1 te beschikken over een inschrijving bij de Kamer van Koophandel in Nederland;
4.2.2 te beschikken over minstens één (online) praktijk in Nederland waar de Leefstijlinterventie wordt uitgevoerd;
4.2.3 indien van toepassing op de desbetreffende Interventieaanbieder, te beschikken over een geldige BIG-registratie en vereiste diploma(s)/certificaten en dergelijke; en
4.2.4 te beschikken over een btw-nummer.
4.3 Interventieaanbieder is na acceptatie door Beter Verwijs van de aanmelding door Interventieaanbieder voor het Account gerechtigd Leefstijlinterventies aan te bieden op het Platform.
4.4 Interventieaanbieder is te allen tijde verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens in zijn of haar Account.
ARTIKEL 5 GEBRUIKSRECHT EN BEPERKINGEN
5.1 Op voorwaarde dat Interventieaanbieder voldoet aan de verplichtingen uit hoofde van de Aanbiedersovereenkomst verleent Beter Verwijs aan Interventieaanbieder, gedurende de looptijd van de Aanbiedersovereenkomst, een beperkt, persoonlijk, herroepbaar, niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om Gebruikers toegang te verlenen tot en gebruik te maken van het Platform.
5.2 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen tussen Partijen, wordt het gebruiksrecht zoals uiteengezet in artikel 5.1, aan Interventieaanbieder verleend op voorwaarde dat (i) het gebruik van het Platform door Interventieaanbieder niet het gebruik door andere derden dan Gebruikers omvat; en (ii) Interventieaanbieder het Platform niet in licentie geeft, verkoopt of op andere wijze commercieel exploiteert of ter beschikking stelt aan een derde partij.
5.3 Het gebruik van het Platform, de bijbehorende functionaliteiten en gebruikslimieten, zal in overeenstemming zijn met de toepasselijke vorm van het door Interventieaanbieder gekozen Pakket. Interventieaanbieder kan het gekozen Pakket, voor het begin van een kalendermaand, upgraden naar een hoger niveau. Een verlaging naar een lager niveau is alleen mogelijk bij een nieuwe contractstermijn.
5.4 Interventieaanbieder ontvangt periodiek productupdates over het Platform. Interventieaanbieder kan zich hier niet voor afmelden.
5.5 Het is Interventieaanbieder en haar Gebruikers niet toegestaan om de broncode, onderliggende ideeën, onderliggende technieken van de gebruikersinterface of algoritmes van het Platform op welke wijze dan ook, direct of indirect, te reverse-engineeren, te decompileren, te wijzigen, of afgeleide werken van de broncode, onderliggende ideeën, onderliggende gebruikersinterfacetechnieken of algoritmes van het Platform te maken, of iets van het voorgaande te openbaren. Alle informatie die door Interventieaanbieder wordt verkregen, mag niet aan derden bekend worden gemaakt of worden gebruikt om software te creëren die in grote lijnen gelijk is aan de software onderliggend aan het Platform.
5.6 Het is verboden het Platform te gebruiken voor handelingen die in strijd zijn met de Nederlandse of andere toepasselijke wet- en regelgeving.
5.7 Als naar het oordeel van Beter Verwijs hinder, schade of een ander gevaar ontstaat voor het functioneren van het Platform of het netwerk van Beter Verwijs of derden en/of van de dienstverlening via internet, in het bijzonder door overmatig verzenden van e-mail of andere gegevens, lekken van persoonsgegevens of activiteiten van virussen, trojans en vergelijkbare software, is Beter Verwijs gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te voorkomen.
5.8 Interventieaanbieder verleent aan Beter Verwijs een beperkt, persoonlijk, niet-exclusief recht om de Content van de Interventieaanbieder te gebruiken voor interne productanalyses en productontwikkeling. Beter Verwijs zal daarbij de Content uitdrukkelijk als Vertrouwelijke Informatie behandelen.
ARTIKEL 6 AANBOD VAN LEEFSTIJLINTERVENTIES
6.1 Het aanbod van de Leefstijlinterventies dient te voldoen aan de voorwaarden: de Leefstijlinterventie wordt (deels) vergoed door zorgverzekeraars of gemeenten; de Leefstijlinterventie draagt direct of indirect bij aan een verbeterde leefstijl; er is tijdens het interventietraject altijd menselijke coach (op afstand) betrokken. Leefstijlinterventies die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden separaat beoordeeld door Beter Verwijs.
6.2 Interventieaanbieder bepaalt zelf de hoogte van het tarief voor de Leefstijlinterventie.
6.3 Beter Verwijs is als enige gerechtigd om aangeboden Leeftijlinterventies, op het Platform te accepteren, uit te sluiten, te wijzigen of te verwijderen indien naar het oordeel van Beter Verwijs een en ander niet juist of misleidend is, dan wel in strijd met deze Algemene Voorwaarden wordt gehandeld of naar oordeel van Beter Verwijs schadelijk kan zijn voor de goede naam van Beter Verwijs, het Platform, Interventieafnemeren of derden. Interventieaanbieder zal het aanbod van een Leefstijlinterventie op verzoek van Beter Verwijs met onmiddellijke ingang staken en gestaakt houden.
ARTIKEL 7 PROCEDURE EN NIET-OMZEILING
7.1 De Zorgverlener verwijst de Interventieafnemer direct of indirect door naar een Leefstijlinterventie via het Platform. Dit gebeurt op basis van Verwijzing (ii) en (iii), door de Interventieafnemer toegang te geven tot de selectie van Leefstijlinterventies die het Platform selecteert op basis van bepaalde gegevens van de Interventieafnemer, zoals maar niet beperkt tot postcode, leeftijd en BMI (deze selectiecriteria kunnen in de toekomst wijzigen).
7.2 De Interventieafnemer kiest (al dan niet gezamenlijk met de Zorgverlener) een Leefstijlinterventie uit de beschikbare selectie. Het kan ook voorkomen dat de Zorgverlener de Interventieafnemer direct verwijst naar een specifieke Leefstijlinterventie. De keuze/specifieke Verwijziging wordt via het Platform geregistreerd en doorgestuurd naar de betreffende Interventieaanbieder.
7.3 Interventieaanbieder ontvangt de Verwijzing. Vanaf het moment dat een keuze voor een interventieaanbieder is gemaakt, wordt dit gecommuniceerd naar zowel de Zorgverlener als de Interventieafnemer via het Platform. Vervolgens worden de contactgegevens en relevante informatie van de Interventieafnemer beschikbaar gesteld aan Interventieaanbieder via het Platform.
7.4 De Interventieaanbieder neemt binnen de termijn zoals opgenomen in artikel 10.2.2 contact op met de Interventieafnemer om de volgende stappen te bespreken en de Leefstijlinterventie te plannen of direct uit te voeren.
ARTIKEL 8 PAKKETPRIJS, VERWIJSPRIJS EN WIJZIGINGEN
8.1 Voor afname van de Diensten zal Interventieaanbieder aan Beter Verwijs, indien van toepassing op het desbetreffende Pakket, de Pakketprijs betalen zoals geldend op de Ingangsdatum. De Pakketprijs is jaarlijks vooruitbetaalbaar en niet terugbetaalbaar.
8.2 Interventieaanbieder is, indien van toepassing op het gekozen pakket, verplicht om aan Beter Verwijs een Verwijsprijs te betalen voor elke Verwijzing, die automatisch als geaccepteerd wordt beschouwd, ongeacht of de Interventieafnemer daadwerkelijk de Leefstijlinterventie heeft afgenomen of voltooid. Deze betalingsverplichting gaat in na een vooraf bepaald aantal Verwijzingen of na een vooraf bepaalde periode, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt, zoals gespecificeerd in het gekozen Pakket. De Verwijsprijs wordt in principe jaarlijks door Beter Verwijs aan Interventieaanbieder gefactureerd. Echter, indien het aantal Verwijzingen in een bepaald jaar een door Beter Verwijs vastgestelde drempel overschrijdt, behoudt Beter Verwijs zich het recht voor om over te schakelen naar kwartaalfacturatie door middel van een schriftelijke kennisgeving. De factuur zal gebaseerd zijn op het aantal Verwijzingen dat in het voorgaande kwartaal/jaar heeft plaatsgevonden, zoals geregistreerd en zichtbaar op het Platform van Beter Verwijs.
8.3 Alle door Beter Verwijs gecommuniceerde tarieven zijn, tenzij anders aangegeven, exclusief BTW en eventuele andere heffingen van overheidswege die voor rekening van Interventieaanbieder komen.
8.4 Beter Verwijs behoudt zicht het recht voor om Pakketprijzen, Verwijsprijzen en van toepassing zijnde kosten jaarlijks te indexeren op basis van de Consumentenprijsindex (CPI), zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De indexatie vindt plaats op basis van het CPI-cijfer van januari ten opzichte van januari van het voorgaande jaar. De aangepaste prijzen worden van kracht op 1 januari van elk kalenderjaar.
8.5 Naast het bepaalde in artikel 8.4 behoudt Beter Verwijs zich het recht voor om de Pakketprijzen, Verwijsprijzen en van toepassing zijnde kosten te wijzigen en nieuwe kosten, Pakketprijzen en Verwijsprijzen in te voeren aan het einde van de lopende contractstermijn, met inachtneming van 30 (dertig) dagen voorafgaande schriftelijke kennisgeving aan Interventieaanbieder. Beter Verwijs is daarnaast gerechtigd de Pakketprijzen en de Verwijsprijzen tussentijds te verhogen als de kosten onderliggend aan de Diensten substantieel hoger zijn, te weten meer dan 4% (vier procent) ten opzichte van de overeengekomen Pakketprijs of Verwijsprijs. De verhoging kan worden doorgevoerd in de maand volgend waarop de kostenverhoging schriftelijk is gemeld aan Interventieaanbieder.
ARTIKEL 9 BETALING
9.1 Betaling van door Beter Verwijs verzonden facturen vindt plaats uiterlijk 14 (veertien) dagen na factuurdatum.
9.2 Interventieaanbieder is alleen gerechtigd tot verrekening indien de tegenvorderingen van Interventieaanbieder wettelijk zijn vastgesteld, onbestreden of erkend zijn door Beter Verwijs.
9.3 Indien Interventieaanbieder niet tijdig aan de betalingsverplichtingen voldoet, is deze van rechtswege in verzuim en is een rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente. De rente over het opeisbare bedrag wordt met ingang van de datum waarop Interventieaanbieder in verzuim is tot het moment dat Beter Verwijs het volledige uitstaande bedrag heeft ontvangen berekend. Het voorgaande vormt een aanvulling op en treedt niet in plaats van enige andere rechten die Beter Verwijs krachtens de wet of de redelijkheid en billijkheid heeft.
9.4 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die Beter Verwijs worden gemaakt voor de afdwinging van betaling van het verschuldigde bedrag door Interventieaanbieder zijn voor rekening van Interventieaanbieder.
9.5 Beter Verwijs behoudt zich het recht voor om de Diensten op te schorten op het moment dat er sprake is van een betalingsachterstand.
9.6 Indien: i) Interventieaanbieder wordt geliquideerd; b) beslag wordt gelegd op het bedrijf van Interventieaanbieder; c) het bedrijf van Interventieaanbieder in staat van faillissement wordt verklaard; en/of d) aan Interventieaanbieder surséance van betaling wordt verleend, worden de betalingsaanspraken van Beter Verwijs op Interventieaanbieder direct opeisbaar.
ARTIKEL 10 GARANTIES INTERVENTIEAANBIEDER
10.1 Interventieaanbieder verklaart en garandeert dat Interventieaanbieder gerechtigd is deze Algemene Voorwaarden alsmede de te aanvaarden, na te leven en de rechten te verlenen die Interventieaanbieder hierbij verleent.
10.2 Interventieaanbieder garandeert dat:
10.2.1 indien aan de orde, de door Interventieaanbieder aangeleverde informatie voor de Content en overige informatie betreffende de door Interventieaanbieder aangeboden Leefstijlinterventie steeds actueel is;
10.2.2 Interventieaanbieder uiterlijk binnen 3 (drie) werkdagen na datum van de Verwijzing, contact opneemt met de Interventieafnemer. Deze verplichting, is niet van toepassing in perioden waarin de Interventieaanbieder op het Platform heeft aangegeven dat de praktijk van Interventieaanbieder gesloten is, bijvoorbeeld tijdens vakanties. In dergelijke gevallen zal de Interventieaanbieder contact opnemen met de Interventieafnemer binnen 3 (drie) werkdagen na de heropening van de praktijk;
10.2.3 De aangeboden Leefstijlinterventie en/of geplaatste Content niet misleidend of anderszins in strijd is met toepasselijke wet- of regelgeving;
10.2.4 Interventieaanbieder te allen tijde in overeenstemming handelt met de richtlijnen en instructies van Beter Verwijs met betrekking tot het gebruik van het Platform; en
10.2.5 Interventieaanbieder schriftelijk aan Beter Verwijs meldt indien de praktijk van Interventieaanbieder langdurig (langer dan 2 (twee) weken) gesloten is. Beter Verwijs zal Interventieaanbieder dan tijdelijk op inactief zetten op het Platform;
10.2.6 de door Interventie aangeboden Leefstijlinterventie en/of geplaatste Content geen inbreuk maakt op enige rechten van derden;
10.2.7 de gezondheid van de Interventieafnemeren tijdens de Leefstijlinterventie centraal staat.
10.3 Interventieaanbieder zal Beter Verwijs vrijwaren tegen alle schade van claims tegen Beter Verwijs als gevolg van het niet voldoen aan de garanties van dit artikel 8 door Interventieaanbieder of haar Gebruikers.
ARTIKEL 11 PLATFORM, GARANTIE EN SUPPORT
11.1 Het Platform is met de grootste zorg samengesteld. Beter Verwijs zal de inspanningen leveren in overeenstemming met de geldende normen in de branche om het Platform te leveren en te onderhouden op een manier die fouten en onderbrekingen in het Platform tot een minimum beperkt. Beter Verwijs geeft geen verdere garantie en wijst expliciet elke garantie af dat (i) het Platform zal voldoen aan de eisen of verwachtingen van Interventieaanbieder of voortdurend beschikbaar, ononderbroken, tijdig, veilig of foutloos zal zijn.
11.2 Als Interventieaanbieder problemen ondervindt met het Platform, kan Interventieaanbieder hulp op afstand krijgen. Interventieaanbieder kan hiervoor contact opnemen via de contactgegevens zoals vermeld op het Platform.
11.3 Beter Verwijs zal zich inspannen om fouten op het Platform binnen een redelijke termijn te herstellen, indien en voor zover het door Beter Verwijs zelf ontwikkelde software betreft en Interventieaanbieder een gedetailleerde, schriftelijke omschrijving van de betreffende gebreken heeft verstrekt. Beter Verwijs is gerechtigd tijdelijke oplossingen, omwegen of andere restricties op het Platform te installeren die het probleem al dan niet tijdelijk omzeilen.
11.4 Beter Verwijs heeft het recht om alle maatregelen te nemen die het redelijkerwijs noodzakelijk acht om een effectieve werking van het Platform te kunnen garanderen. Soms is het noodzakelijk het Platform geheel of gedeeltelijk tijdelijk buiten gebruik te stellen voor preventief, correctief of adaptief onderhoud of andere vormen van service. Beter Verwijs probeert dit zo kort mogelijk te houden. Als Beter Verwijs weet dat het onderhoud invloed zal hebben op de beschikbaarheid van het Platform, zal Beter Verwijs Interventieaanbieder, waar mogelijk, minstens 5 (vijf) dagen van tevoren schriftelijk informeren.
ARTIKEL 12 VERANTWOORDELIJKHEID BETER VERWIJS ONDER INTERVENTIEOVEREENKOMST
12.1 Interventieaanbieder erkent dat Beter Verwijs uitsluitend de bemiddelende partij is ten aanzien van de Interventieovereenkomst en geen partij is bij de Interventieovereenkomst. Bovendien erkent Interventieaanbieder dat Beter Verwijs geen invloed heeft op de door Interventieafnemer gekozen Leefstijlinterventie.
12.2 Interventieaanbieder is voor eigen rekening en risico verantwoordelijk voor het op de juiste manier nakomen van de Interventieovereenkomst. In het geval van een geschil, claim, verlies of schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de Interventieovereenkomst, zal de Interventieaanbieder Beter Verwijs volledig vrijwaren en schadeloos stellen.
ARTIKEL 13 GEBRUIK HANDELSNAAM, LOGO’S EN EIGENDOM/GEBRUIKSRECHT CONTENT
13.1 Beter Verwijs verkrijgt het niet-exclusieve niet-overdraagbare gebruiksrecht het de handelsnaam en de logo’s van Interventieaanbieder te gebruiken zolang Interventieaanbieder Leefstijlinterventies aanbiedt op het Platform alsmede in communicatie- en reclame-uitingen in alle media ten behoeve van (het aanbod op) het Platform.
13.2 Interventieaanbieder (of haar licentiegever) blijft rechthebbende van de het Platform opgeslagen, bewerkte, verwerkte of anderszins ingevoerde Content. Interventieaanbieder en haar Gebruikers bepalen zelf welke Content op het Platform wordt opgeslagen, bewerkt, verwerkt of anderszins ingevoerd. Interventieaanbieder garandeert dat door het plaatsen van Content op het Platform geen inbreuk wordt gemaakt op intellectuele eigendomsrechten of enige andere rechten van derden en vrijwaart Beter Verwijs tegen alle aanspraken van derden die claimen dat Beter Verwijs inbreuk maakt op diens intellectuele eigendomsrechten.
13.3 Om Beter Verwijs in staat te stellen de Diensten te leveren, verleent Interventieaanbieder aan Beter Verwijs, met inachtneming van de voorwaarden van de Aanbiedersovereenkomst, hierbij aan Beter Verwijs een niet-exclusief recht om Content uitsluitend in verband met de levering van de Diensten namens Interventieaanbieder te gebruiken, kopiëren, distribueren en weer te geven. Interventieaanbieder is verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid, integriteit en betrouwbaarheid van de Content, en Beter Verwijs is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het verwijderen, corrigeren, vernietigen, beschadigen, verliezen of niet opslaan van Content.
ARTIKEL 14 PERSOONSGEGEVENS
14.1 Partijen zullen te allen tijde voldoen aan hun wettelijke verplichtingen met betrekking tot de bescherming van (persoons)gegevens. Indien van toepassing, sluiten de Partijen een verwerkersovereenkomst.
14.2 De verwerking van persoonsgegevens door of namens Beter Verwijs in het kader van de Aanbiedersovereenkomst vindt plaats in overeenstemming met het privacy statement van Beter Verwijs.
ARTIKEL 15 DUUR EN BEËINDIGING
15.1 De Aanbiedersovereenkomst treedt in werking op de Ingangsdatum voor de duur van 1 (één) jaar. Na afloop van deze termijn wordt de Aanbiedersovereenkomst telkens automatisch verlengd met opeenvolgende verlengingsperioden van 1 (één) jaar.
15.2 Partijen hebben het recht de Aanbiederovereenkomst op elk moment, schriftelijk te beëindigen, maar uiterlijk 1 (één) maand voor het einde van een contractstermijn. De opzegging zal van kracht zijn aan het einde van de dan lopende contractstermijn.
15.3 Interventieaanbieder is gerechtigd de Aanbiedersovereenkomst schriftelijk te beëindigen indien hij niet akkoord gaat met de wijziging van deze Algemene Voorwaarden. De Interventieaanbieder dient binnen 30 (dertig) dagen nadat hij is geinformeerd over de wijziging, schriftelijk zijn bezwaar kenbaar te maken. De beëindigen is dan geldig vanaf het moment van de wijziging van deze Algemene Voorwaarden.
15.4 Elke Partij kan de Aanbiedersovereenkomst met onmiddellijke ingang schriftelijk beëindigen indien:
15.4.1 aan de andere Partij voorlopige of definitieve surséance van betaling wordt verleend;
15.4.2 het faillissement van de andere Partij is aangevraagd;
15.4.3 beslag is gelegd op (een deel van) de goederen van de andere Partij;
15.4.4 sprake is van een wezenlijke toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van een Partij en deze Partij in verzuim blijft, ondanks dat deze Partij daarvoor schriftelijk in gebreke is gesteld.
15.5 In geval van beëindiging van de Aanbiedersovereenkomst om welke reden dan ook, zal de toegang tot het Platform voor Interventieaanbieder en haar Gebruikers onmiddellijk worden beëindigd.
15.6 Alle aspecten van de Aanbiedersovereenkomst die naar hun aard ook na beëindiging van de Aanbiedersovereenkomst dienen door te werken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de opgebouwde rechten op betaling, vertrouwelijkheidsverplichtingen, garantieaanspraken vrijwaringsverplichtingen en beperkingen van aansprakelijkheid blijven onverminderd van kracht na beëindiging van de Aanbiedersovereenkomst.
ARTIKEL 16 VERTROUWELIJKHEID
16.1 Partijen zijn gebonden tot algehele geheimhouding van elkaars Vertrouwelijke Informatie en zullen deze uitsluitend gebruiken ten behoeve van de uitvoering van de Aanbiedersovereenkomst. Niettegenstaande het voorgaande behoudt Beter Verwijs zich het recht voor om de door Interventieaanbieder verstrekte informatie te delen met derde partijen die door Beter Verwijs worden ingeschakeld voor de uitvoering van haar verplichtingen onder de Aanbiedersovereenkomst.
16.2 Partijen zullen hun Gebruikers, functionarissen, directeuren, werknemers, agenten, andere ingeschakelde derden en gelieerde ondernemingen verplichten zich te houden aan de voorwaarden van dit artikel 16. Iedere Partij is verantwoordelijk voor schending van dit artikel 16 door hun Gebruikers, functionarissen, directeuren, werknemers, agenten, andere ingeschakelde derden en gelieerde ondernemingen.
16.3 Informatie zal niet als vertrouwelijk worden beschouwd als deze: (i) al in het bezit is van het publiek of voor het publiek beschikbaar komt, anders dan door schending van dit artikel 16 door de ontvangende Partij; (ii) openbaar moet worden gemaakt op grond van enig toepasselijk recht, rechterlijk bevel, of regelgeving, of vereiste van de overheid of regelgevende instantie; (iii) rechtmatig is verkregen van een derde partij die niet onderworpen is aan enige geheimhoudingsplicht ten opzichte van de verstrekkende Partij; (iv) onafhankelijk door de ontvangende Partij is ontwikkeld zonder gebruik van of verwijzing naar de Vertrouwelijke Informatie van de verstrekkende Partij. De bewijslast met betrekking tot de hiervoor genoemde uitzonderingen rust te allen tijde op de ontvangende Partij.
16.4 Indien de ontvangende Partij er kennis van krijgt dat artikel 16.3 (ii) van toepassing is of kan zijn, stelt zij de verstrekkende Partij daarvan onverwijld in kennis en houdt zij de verstrekkende Partij steeds op de hoogte – voor zover dit rechtmatig is – zodat de verstrekkende Partij een passend rechtsmiddel kan zoeken om deze bekendmaking te voorkomen.
16.5 Bij beëindiging of ontbinding van de Aanbiedersovereenkomst zal Interventieaanbieder op eerste verzoek en zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is alle Vertrouwelijke Informatie van Beter Verwijs aan Beter Verwijs retourneren.
ARTIKEL 17 BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID
17.1 Beter Verwijs is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van wat voor aard dan ook van de Interventieaanbieder in verband met de Diensten, zoals maar niet beperkt tot schade en kosten ten gevolge van het niet behoorlijk functioneren van het Platform, technische storingen, onjuiste informatie inzake content, typ- en programmeerfouten etc.
17.2 Ingeval de uitsluiting van aansprakelijkheid als bedoeld in artikel 17.1 door een daartoe bevoegde rechter geheel of gedeeltelijk nietig wordt verklaard, of wordt vernietigd, komen Partijen hierbij reeds nu overeen dat Beter Verwijs in dat geval alleen aansprakelijk zal zijn voor de directe aantoonbaar geleden/ gemaakte schade/kosten (met uitsluiting van gevolg/indirecte schade/ kosten) en deze aansprakelijkheid voor deze directe schade/kosten in totaal, per kalenderjaar nooit meer zal bedragen dan de door Interventieaanbieder betaalde Pakketprijs en het totaal van de door Interventieaanbieder betaalde Verwijsprijzen in de 12 (twaalf) maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis.
17.3 Niets in deze Algemene Voorwaarden zal de aansprakelijkheid van Beter Verwijs beperken indien schade is ontstaan door grove schuld of opzet van Beter Verwijs of indien aansprakelijkheid niet mag worden beperkt of uitgesloten onder het toepasselijk recht.
ARTIKEL 18 OVERMACHT
18.1 Beter Verwijs is niet aansprakelijk voor enige tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen onder de Aanbiedersovereenkomst voor zover dat deze nakoming wordt vertraagd of verhinderd door een omstandigheid die kan worden aangemerkt als Overmacht.
18.2 Beter Verwijs zal Interventieaanbieder zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen in geval van een Overmacht situatie. Partijen zullen vervolgens met elkaar in overleg treden en bespreken welke maatregelen nodig zijn om de gevolgen van de Overmacht situatie tot een minimum te beperken.
18.3 Indien de Overmacht situatie voor een periode langer dan 2 (twee) aaneengesloten maanden voortduurt, is iedere Partij gerechtigd zonder schadeplichtigheid de Aanbiedersovereenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere Partij.
ARTIKEL 19 TOEPPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER
19.1 Op deze Algemene Voorwaarden is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
19.2 Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen tussen Partijen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Gelderland.
ARTIKEL 20 WIJZIGINGEN EN SLOTBEPALINGEN
20.1 Beter Verwijs is te allen tijde gerechtigd om deze Algemene Voorwaarden aan te passen. De wijziging zal minimaal 30 (dertig) dagen voorafgaand aan de wijziging schriftelijk aan Interventiaanbieder worden gemeld. De gewijzigde Algemene Voorwaarden zullen van kracht zijn vanaf het moment dat deze op het Platform zijn geplaatst. Indien een Interventieaanbieder daarna gebruik blijft maken van zijn of haar Account, aanvaardt deze daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde Algemene Voorwaarden. Als de Interventieaanbieder niet instemt met de wijziging, dan is de Interventieaanbieder gerechtigd de Aanbiedersovereenkomst te beëindigen conform het bepaalde in artikel 15.3.
20.2 Beter Verwijs heeft het recht om de Aanbiedersovereenkomst aan een aan haar gelieerde onderneming over te dragen met schriftelijke kennisgeving aan Interventieaanbieder.
20.3 Het uitstellen of nalaten door Beter Verwijs nakoming te vorderen van Interventieaanbieder of om een ander aan haar toekomend recht uit te oefenen zal geen afstand van recht met zich brengen.
20.4 Interventieaanbieder stemt er mee in dat Beter Verwijs hem of haar van tijd tot tijd per e-mail informeert op het bij Beter Verwijs bekende e-mailadres over het gebruik en de mogelijkheden van het Platform en/of Account.